Materia i duch
spotykają się w jednym geście.

Moje współczesne rzeźby powstają w cieniu długiego, precyzyjnego procesu twórczego.

Modele z wosku i włókien organicznych przekształcam w metal za pomocą wyrafinowanej, osobistej techniki odlewniczej traconego wosku, nadając każdemu dziełu unikatowy charakter. Mikro odlewnictwo pozwala mi tworzyć cienkie, nieregularne formy przypominające liście, korę, pęknięcia i szczeliny – naturalne ślady materii, włókien i tkanin, które ożywiają powierzchnię metalu.

etal, utleniany ogniem i poddawany patynom oraz szkliwieniu, z czasem nabiera nowych niuansów, stając się żywym, zmieniającym się materiałem. Każda rzeźba to starannie przemyślana kompozycja, łącząca realizm z abstrakcją, precyzję wykonania z poetyckim językiem formy. Poprzez swoje dzieła pragnę połączyć wiarę z pięknem współczesnej sztuki, odwołując się do Misterium.

Wszystkie rzeźby odnoszą się do duchowego wymiaru rzeczywistości – do Stwórcy, źródła inspiracji i prawdy. Nie są one celem samym w sobie, lecz medium, przez które doświadczamy harmonii, miłości i transcendencji.

OGRODY
WEWNĄTRZ

Wymiary: 70 × 90 × 45 cm
Materiały: brąz (odlew traconego wosku), patyna ogniowa w odcieniach czerwieni i zieleni, polerowanie na złoto, stalowa podstawa 6 mm

Chrystus w chwili bolesnych konwulsji; oszpecone ciało, ciernie które wbijają sie w głowę jakby zlewając się w jedno, rany i przebity bok. Rzeźba jednak nie skupia się na cierpieniu, lecz na ogromnej miłości, która otwiera serce człowieka na Nadzieję i Odkupienie. W rozszerzających się śladach biczowania, rozdarciach i przez otwarte rany dostrzega się kwitnące formy i zieleń ogrodu – znak życia i światła, symbol nowego początku.

RELIKWIARZ KRWI
ŚWIĘTEGO JANA PAWŁA II

Wymiary: 75 × 30 × 105 cm
Materiały: brąz (technika wosku traconego, in vacuum), patyna ogniowa, emalia na miedzi, agat geoda, elementy złocone

Kustodia relikwii Jana Pawła II i artystyczne upamiętnienie jego wizyty podczas 46. Kongresu Eucharystycznego we Wroclawiu. Sylwetka Papieża obecna jest poprzez subtelny zarys i charakterystyczne elementy – rece ze złotym pierścieniem rybaka, powiewające tkaniny jego papieskich szat. Swiatło bijące od monstrancji ukazuje Eucharystię jako centrum życia Kościoła. Dzieło łączy tradycję ze współczesnością, obecność sakralną z językiem współczesnej rzeźby.